Об’єднані дві масивні медово-коричневі стулки утворюють флористичний образ із похиленими донизу гілками та аж шістьма великими сонце-квітками. Мало хто знає, що архітектора й дизайнера будинку Василя Кричевського на створення ескізу оздоблення дверей надихнула прянична форма кінця ХІХ ст., яку він придбав на Полтавщині.
Щоправда, зображення, що слугувало зразком, мало лише два солярних символи у кроні дерева, а гілки його були вигнуті догори. На дошці для пряників, що, на жаль, не збереглася, був вирізьблений жіночій символ-оберіг, який часто трапляється на давніх рушниках та в розписах селянських осель. Взявши його за основу, Василь Григорович переосмислив та розвинув образ у чудове графічне зображення, яке хоча вже й не відповідало традиційному змісту, але стало гарним зразком для демонстрації народного деревообробного мистецтва.
Оригінальні двері для Земського дому виготовив відомий різьбяр із Великих Будищ Прокіп Юхименко. Витвір цього майстра, як і решта дерев’яних елементів декору споруди, був знищений пожежею 1943 р. Наразі Будинок земства прикрашають двері, відтворені за фотографіями на початку 1960-х років. Виконані вони місцевими майстрами Капітоном Божком та Олександром Якименком під керівництвом Антіна Голуба, видатного представника давньої династії різьбярів із с. Жуки.
Підготувала Катерина Штепа, наукова співробітниця відділу етнографії