Події у музеї

Рідкісна річ у матеріальних колекціях, новопредставлена у вигляді цифровому. Нещодавно до електронної бібліотеки музею додали ювілейний збірник наукових статей, присвячений 35-річчю музею – 1928 року.184

Серед експонатів Полтавського краєзнавчого музею імені Василя Кричевського зустрічаються матеріали не лише з українських теренів, але й з далеких країн. До музею подібні старожитності потрапили завдяки меценатам, які мандрували по всьому світу.185

Поки ми не можемо демонструвати вам свої зали й експонати в них, доступ до скарбів музею стараємося забезпечувати віртуально — через наші соцмережі й музейні платформи186

До Міжнародного дня бабака співробітники Музею Олена Шиян, Олена Штитьова та Тетяна Менчинська підготували та провели екологічний інтерактивний урок. Родзинкою заходу стала інсталяція «будиночок бабака», центром якої було опудало самки бабака степового (Marmota bobak Mull.) із мамологічної колекції Музею. У бабачихи навіть є ім’я – Зінаїда, або Зіня – бо привезена із колишнього Зіньківського району. Зінаїда з 2020 року бере участь в якості головного експоната під час проведення «Дня бабака».187

4 лютого 1877 року на Роменщині народився археолог і мистецтвознавець Микола Макаренко, першовідкривач роменської культури й оборонець історичної спадщини в радянський період нищення пам'яток.191

Щиро дякуємо директору Історико-культурного заповідника «Більськ» Ігорю Коросту за передане до нашої наукової бібліотеки нове науково-популярне видання «З глибини віків. Нарис з історії Котелевської селищної територіальної громади». Презентована книга – плід понад 60-річної кропіткої краєзнавчої і літературної праці відомого котелевського письменника, журналіста і поета Василя Кириловича Костюка. У нарисі містяться відомості із географії, геології, палеонтології Котелевського краю, а також висвітлюється його багата подіями історія від часу існування стародавнього городища Гелону до буремних літ Української революції 1917–1921 років, наводяться біографічні довідки видатних земляків.192

2 лютого вся наукова спільнота відзначає Всесвітній день водно-болотних угідь. Рішення відзначати цей день прийняте з нагоди ухвалення Конвенції з водно-болотних угідь, яка була підписана 2 лютого 1971 року в іранському місті Рамсар (Рамсарська конвенція). Офіційна повна назва документу – «Конвенція з водно-болотних угідь міжнародного значення, як середовища перебування водоплавних птахів» – відображає початкову мету угоди: зберегти водно-болотні угіддя, як середовища для водоплавних птахів. Поступово мету Конвенції було розширено, і сьогодні вона охоплює всі аспекти збереження та раціонального використання водно-болотних екосистем, цінних для збереження біологічного різноманіття та забезпечення існування людини. Водно-болотні угіддя мають вагоме екологічне, економічне, соціально-культурне та рекреаційне значення.197

Стрітення Господнє, також Стрітення (грец. συνάντησις «зустріч»), Принесення до Храму (грец. Ἡ Ὑπαπαντὴ τοῦ Κυρίου, лат. Praesentatio Domini, «представлення Господа») – християнське свято, яке відзначається в історичних церквах і деяких протестантських конфесіях 2(15) лютого і належить до числа неперехідних Господських дванадесятих свят. Назва свята перекладається як "зустріч", оскільки в цей день символічно зустрічаються Старий і Новий заповіти в особі Ісуса-Немовляти та Старця Симеона.199

У жалобі й злості.

Прихиляємося серцями до всіх, кого торкнулася сьогоднішня трагедія.
Нічого з цього не можемо забувати й не будемо.


200

У серпні 1975 року радянські газети опублікували повний текст Заключного Акту Гельсінської наради з питань безпеки та співробітництва в Європі. Їх представники дали обіцянку виконувати пункти гуманітарних статей Заключного Акту, що передбачали недопустимість переслідування громадян за їхні політичні переконання. Москвичі звернулися до громадськості інших країн із закликом створювати подібні групи. Першими відгукнулися українські дисиденти. 9 листопада 1976 р. в Києві було проголошено створення Української Гельсінської Групи. Пригадую ці дні і роботу над відповідною експозицією в кутовому залі другого поверху. В декларації УҐГ підкреслювалося, що «Група в своїй діяльності керується не політичними, а лише гуманітарними та правовими мотивами».  211