До нашої уваги потрапили металеві скульптурні мініатюри невідомих майстрів початку ХХ ст., пов’язані із релігійними віруваннями буддизму та індуїзму, поширеними у цьому регіоні. У діючих облікових документах музею інформація про ці предмети доволі загальна. Проте, опрацювання наукових джерел, архіву фондів дозволило значно доповнити відомості про ці цікаві артефакти. Так, стилізована фігурка тварини уособлює бика Нанді – вахани – їздової тварини та символа бога Шиви, основного представника пантеону богів індуїзму, й означає мужність, відданість.
Наступна мініатюра – чотирируке божество Ганеша з людським тілом та головою слона. Має великий живіт і одне зламане ікло. У правій верхній руці тримає зброю «анкушу», якою обрубує лихі сили, у правій нижній руці — мотузку, якою усуває перешкоди. Лівою верхньою рукою благословляє. У лівій нижній руці — солодка кулька «модака», бо він любить смачне і приємне життя. Ганеша уособлює мудрість, успіх, знання, є покровителем мистецтва.
Не менш цікавою є скульптурка Будди Бодгісатви, виконана у каноні «Будда стоячий. Відкриваючий світ або Той, хто з’єднує три світи: Небеса, Землю і Пекло». Постать Будди з опущеними руками та відкритими долонями, стоїть на черепасі, що розвернута головою у зворотний бік. Позаду Будди – вертикальна стела, орнаментована лініями. На її звороті нанесені китайські ієрогліфи, які вдалось прочитати завдяки люб’язній допомозі аспірантки Київського Національного університету імені Тараса Шевченка Єлизавети Маркіної.
Ще одне скульптурне зображення Будди виконане у каноні «Будда, що сидить». Гаутама або «Пробуджений» сидить на троні – платформі, позаду фігури підіймається стилізований каптур Мучалінди або Нага – міфологічної змієподібної істоти, яка захистила його від негоди під час медитації.
Усі скульптури не були евакуйовані і залишались у музеї під час німецької окупації 1941-1943 рр., постраждали у пожежі в будинку, влаштованої відступаючими окупантами. Довгий час предмети входили до «фонду горілих експонатів», які поступово повертались до життя силами художників -реставраторів. Нині мініатюри є складовою основного фонду музею і стануть окрасою нової експозиції.
