Великдень (Великий День) – період у природі навесні, коли день стає довшим за ніч. У цей час наші далекі предки святкували новий рік: природа пробуджувалась після зимових холодів, Світло перемагало темряву, Життя перемагало смерть. Люди йшли в гаї, розвішували на деревах вишиті рушники (які, можливо, і стали прообразами ікон) і писанки (яйце здавна у багатьох народів вважалося символом Всесвіту, першопочатком всього сущого, а знаки, що наносились на нього, створювали цілу систему особливого погляду на Світ).

За християнських часів Великдень – величне свято Воскресіння Христового. Свято Всеперемагаючої Любові, Самопожертви заради Любові до ближнього: Син Божий возлюбив ближнього свого більше за себе самого.

Православна Церква України, отримавши Томос, повертається до витоків Київського християнства, ідейні засади якого полягали не тільки в знанні істини, а й житті в ній, де Людина стала мірою всіх речей, де завдяки діалогу між Людиною і Творцем долався розрив між «творінням», що вважалося ділом Божим, і «спасінням», яке було проблемою людства. Основний зміст Київського християнства – схрещення здобутків східного варіанту християнства із західним на базі передхристиянської слов’янської культури. На думку відомого дослідника християнства Київської Русі Ю. Федотова, «київське християнство було одним з найкращих способів реалізації Христової науки в цілому християнському світі».

На сучасному етапі Православна церква України разом зі своїм народом захищає його свободу і право на вибір.

Зі Світлим Воскресінням Христовим! Святом Надії, Любові і Всепрощення!

Подаємо твори церковного мистецтва з історичної збірки Полтавського краєзнавчого музею імені Василя Кричевського.

Підготувала Ірина Власенко, ст. наук. співр. відділу етнографії.

21 05 02 pasha01

21 05 02 pasha01

21 05 02 pasha01

21 05 02 pasha01