Такі твори отримали назву «кантонська порцеляна». Досить довго вона була одним із головних предметів китайського експорту, тому добре відома на Заході. Як правило, посуд і вази виготовляли у провінціях Гуандун, Фуцзянь і Цзянсі, потім розписували і прикрашали емалями в Гуаньчжоу, після чого експортувалися китайськими компрадорами через Тринадцять кантонських факторій, які до середини ХІХ ст. були найбільшим і єдиним місцем, де західні купці могли законно вести торгівлю з Китаєм.
У Полтавському краєзнавчому музеї імені Василя Кричевського зберігається невелика колекція китайської порцеляни. Більшість із цих предметів надійшли до музею ще на початку ХХ ст. Серед них увагу привертає витончена кантонська ваза, декорована одним зі знаних мотивів – «родинною трояндою», де зображення сімейних сцен обрамлене птахами, комахами, квітами рожевого і зеленого відтінків.
Ваза значно постраждала у руйнівній пожежі 1943 р., що майже вщент знищила будинок музею. У 2022 р. її відреставровано та підготовлено до експонування серед унікальних предметів музею.
Підготувала Наталія Кондратенко, завідувач сектору науково-дослідного відділу фондів